Μπαγιάτικο Μαγιάτικο…

//

Σάββατο πρωί…

Στον πάγκο, ενός εκ των ιχθυοπωλών, στη λαϊκή…

Δεν εννοώ ότι ήμουν ο ίδιος στον πάγκο, μην ψαρώνετε. Περνώντας μία μέρα από εκεί, είδα μερικές φέτες – μεγάλες φέτες, του κιλού
– από το θαλάσσιο, ον που είναι γνωστό ως μαγιάτικο. Μ’ αρέσει το μαγιάτικο, κυρίως όταν δεν είναι
μπαγιάτικο.

Με αφορμή λοιπόν το όνομα του ψαριού, βυθίστηκα σε έναν
πολτό από διάφορες σκέψεις – φιλοσοφικού σε γενικές γραμμές – περιεχομένου.
Λέω, κοίταξε να δεις τώρα, ένα ψάρι που το ονομάσανε σύμφωνα με την εποχή του.
Μαγιάτικο, όχι Απριλιάτικο ή Δεκεμβριανό, ας πούμε. Βέβαια αν υπήρχαν
Δεκεμβριανά ή Απριλιάτικα, θα είχε ιδιαίτερη πλάκα, διότι θα μπορούσες να
φτιάξεις διάφορα ιστορικά και πολιτικοποιημένα πιάτα. Και τα Οκτωβριανά επίσης!
Οκτωβριανά θα μπορούσαν να ονομάζονται τίποτα κόκκινα, μπαρμπουνοειδή…

Μετά από λίγο η κουβέντα με τον εαυτό μου πήγε παρακάτω.
Σκέφτηκα ότι κι εγώ θα μπορούσα κάλλιστα να λέγομαι Μαγιάτικο. Διότι γεννήθηκα
Μάη. . Παρόλα αυτά, με ονομάσανε Αντώνη.
Κανείς δε σκέφτηκε να με ονομάσει Μαγιάτικο. Θα μου πεις τι θα
κέρδιζα; Πιθανότατα τίποτε… Θα έχανα ίσως και την ευκαιρία της φιλοσοφικής
αυτής αναζήτησης. Άραγε, αν λεγόμουν Μαγιάτικο, θα είχα την ανησυχία για το τι θα γινόταν έτσι και με λέγανε Αντώνη ?

Για να μη πολυλογώ, γύρισα στο σπίτι, αρκετά καλύτερα μετά
τη διαπίστωση πως ο εγκέφαλός μου ήταν ακόμη ενεργός και είχε ζωντανά κύτταρα
μετά και το κάψιμο από το προηγούμενο ξενύχτι. Ευχαρίστησα το Μαγιάτικο για την αφορμή για
σκέψη που μου έδωσε και ικανοποίησα την υποβόσκουσα ζήλια μου απέναντί του,
τοποθετώντας το στο Grill.
Δε θα τον ξαναπετύχω την κουφάλα τον ιχθυοπώλη;… Ήταν μπαγιάτικο!

*στην εικόνα απεικονίζεται ένα πανάκριβο είδος θαλάσσιου μεζέ, ο λεγόμενος Τζίρος!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

  • Thessaloniki 360 virtual city guide

  • Chalkidiki 360

  • Αrchitectural Visualization

  • Little Planet

