Μια συνεντευξη με το Χρονο!

Πάντα έλεγα ότι το να αρχίζει η χρονιά το Γενάρη, είναι μεγάλη βλακεία. Δεν έβρισκα ποτέ κανένα σοβαρό λόγο. Καταμεσής του χειμώνα; Μα γιατί; Τίποτα δεν ξεκινάει το Γενάρη! Αντιθέτως ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας που ξεκινούν τα πάντα. Σκεπτόμενος λοιπόν αυτά, μου ήρθαν και πάλι στο μυαλό οι μεγαλύτεροι προβληματισμοί που με κατατρέχουν. Αυτοί που έχουν σχέση με το χρόνο. Και τι σκέφτηκα; Να κανονίσω, μια συνέντευξη με το Χρόνο. Όχι τον παλιό ή τον καινούριο. Με τον All Time χρόνο, αυτόν που υποτίθεται ότι διατρέχει τα πάντα, από την ώρα που δημιουργήθηκε. Η προσέγγιση του δεν ήταν βέβαια καθόλου εύκολη υπόθεση. Στην πραγματικότητα, ήταν εξαιρετικά επίπονη και χρονοβόρα. Όπως και να το κάνεις, είναι μεγάλο μπέρδεμα να τρως χρόνο, προσπαθώντας να κλήσεις ραντεβού με το Χρόνο. Το βασικό του πρόβλημα ήταν πως… δεν είχε καθόλου χρόνο, όσο κι αν αυτό μας φαίνεται κουφό.


-Τον τελευταίο καιρό, έχω χάσει τον εαυτό μου!, μου είπε. Μπορεί εσείς να μην το καταλαβαίνετε και να με θεωρείτε κάτι ασύλληπτο κι ατέλειωτο. Για ρωτήστε όμως και μένα, που πρέπει να είμαι ταυτόχρονα παντού…

Για να σας ρωτήσω είμαι εδώ…Πείτε μου, σας παρακαλώ… Βρίσκεστε ταυτόχρονα σε όλες τις εποχές; Θέλω να πω

-Καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε! Όχι, λοιπόν. Βρίσκομαι ταυτόχρονα παντού, αλλά «τώρα». Το πριν, ήτανε πριν και το μετά είναι μετά. Να εξηγούμαστε, όπως έλεγε ο πρώην πρωθυπουργός σας…

Δηλαδή, ισχύει η γραμμική μορφή σας, όπως την αντιλαμβανόμαστε, με το μικρό μας μυαλό, εμείς οι άνθρωποι; Ας πούμε, μοιάζετε με το νευτώνειο μοντέλο, που σας παρομοιάζει με σιδηροδρομική γραμμή που εκτείνεται προς τα δύο άπειρα

-Ό,τι ξέρετε ξέρω. Να σας πω την αλήθεια, άρχισα να αναρωτιέμαι τέτοια πράγματα από τότε που άρχισαν να υπάρχουν στο Σύμπαν διάφορες μορφές ζωής. Αυτό ξέρετε, είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό. Τις προάλλες είχαμε την κουβέντα αυτή με τον κολλητό μου, το Σύμπαν. Ε, λοιπόν συμφωνήσαμε απόλυτα ότι ήμασταν πολύ καλύτερα τότε που δεν υπήρχαν νοήμονα όντα να θέτουν ερωτήματα. Δημιουργηθήκαμε απλά και κανείς μας δεν αναρωτιόταν πώς και γιατί…

Πάντως, ακόμη και η θεωρία της σχετικότητας, επιμένει πως αφού είστε άρρηκτα συνδεδεμένος με το χώρο, έχετε και σχήμα

-Μα, η περιέργειά σας είναι ανεκδιήγητη…

Τι να κάνουμε; Έτσι είναι η ανθρώπινη φύση

-Είναι όμως ενοχλητικό!

Ε, κάντε υπομονή, κάποια στιγμή θα εκλείψει το είδος μας. Εσείς, έχετε άπειρο χρόνο (γέλια).

-Δε μπορώ τις εξυπνάδες κύριε Vlavo. Αυτό που θίξατε είναι μεγάλο άγχος… Παλιότερα, είχα άγνοια κινδύνου. Τώρα τρομάζω με τη σκέψη ότι, όπως δημιουργήθηκα ξαφνικά, χωρίς λόγο, έτσι μπορεί να εξαφανιστώ.

Αλήθεια, τρομάζετε με αυτή τη σκέψη;

-Τι να σας πω; Μια φορά είχα βάλει ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, από τα δικά σας για να σκοτώσω λίγο χρόνο (black humour) και κάποια στιγμή ο παρουσιαστής του τηλεπαιχνιδιού, φώναξε: «Τέλος Χρόνου!». Δε φαντάζεστε τι τρομάρα πήρα…

Σας καταλαβαίνω. Να ρωτήσω κάτι άλλο. Οι τρόποι με τους οποίους σας μετράμε, σας ικανοποιούν; Λεπτά, ώρες, μέρες, μήνες κλπ

-Δε μου καίγεται καρφί… Δε μετράτε εμένα. Τη σχέση σας μαζί μου μετράτε… Απλά μου φαίνεται αγχωτικό να μετράτε τη διάρκεια των πράξεών σας με διάφορα περιοδικά φαινόμενα. Το σύμπαν να δείτε τι σας σέρνει γι αυτό! Σας θεωρεί πολύ χαζούς.

Μα γιατί;

-Γιατί, έχετε προσδιορίσει ότι το σύμπαν ας πούμε υπάρχει Χ δισεκατομμύρια χρόνια. Αυτή η έννοια είναι εντελώς ακατανόητη για το σύμπαν. Τι σημαίνει χρόνια; Γιατί πρέπει το σύμπαν να καταλαβαίνει μια μονάδα μέτρησης που αφορά την περιστροφή του τιποτένιου πλανήτη σας, γύρω από ένα μίζερο, τόσο δα αστέρι…

Για να συνεννοούμαστε μεταξύ μας το κάνουμε. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε εμείς, το Σύμπαν και το Χρόνο. Όχι να μας κατανοήσετε εσείς… Τέλος πάντων, ας αλλάξουμε θέμα. Να πάμε λίγο στα ταξίδια στο Χρόνο.

-Ελπίζω να πρόκειται για χιούμορ…

Όχι, εννοώ… υπάρχει τέτοια δυνατότητα;

-Να κάνετε ταξίδια πάνω μου; Το έχετε χάσει τελείως; Δηλαδή, αν υπήρχε πιθανότητα να ανακαλύψετε τέτοια μέθοδο, είμαι σίγουρος ότι θα ανοίγατε και τουριστικά γραφεία: «Φέτος το Πάσχα πετάξτε με το Τάδε Travel, πίσω στην εποχή των παγετώνων, για σκι!!! Δεν πάτε καλά…

Δε λέω ότι το πιστεύω, αλλά διαβάζοντας τις δυσνόητες θεωρίες για χωροχρονικές σήραγγες και σκουλικότρυπες… επηρεάζεσαι

-Αν σας χαλάει ο Χόκινκ, να τον κόψετε! Εγώ θα συμφωνήσω απόλυτα με το λεγόμενο «παράδοξο του παππού». Δε μπορείτε δηλαδή να πάτε στο παρελθόν, ας πούμε και να σκοτώσετε τον παππού σας, πριν κάνει τον πατέρα σας. Γιατί αυτόματα ακυρώνεστε μόνος σας.

Δεν έχω σκοπό να σκοτώσω τον παππού μου.

-Καλά κάνετε. Εξάλλου, εάν πράγματι έχετε μελετήσει τον Χόκινκ, θα ξέρετε ότι κάποιος που θα επιχειρούσε να περάσει το κατώφλι του χρόνου θα μπορούσε να εξαφανιστεί από ένα αστροπελέκι ακτνοβολίας ή να παγιδευτεί μέσα στις λεγόμενες «επαναλαμβανόμενες ιστορίες πεπερασμένης διάρκειας».

Εάν προσπαθείτε να με φοβίσετε, τσάμπα ο κόπος. Έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι από εμάς είμαστε ήδη εγκλωβισμένοι σε επαναλαμβανόμενες ιστορίες πεπερασμένης διάρκειας. Ρουτίνα, το λέμε

-Ε, λοιπόν κάντε κάτι να αλλάξετε αυτό και μη τα βάζετε μαζί μου. Όλο ο χρόνος σας φταίει! Θα πρότεινα να σταματήσετε να προσπαθείτε να προσδιορίσετε τι είμαι και να επαναπροσδιορίσετε τη σχέση σας μαζί μου. Αλλιώς… χάνετε το χρόνο σας, για να σας κάνω κι εγώ λίγη πλάκα…

Νομίζω πως αυτό ήταν και το καλύτερο μήνυμα, για να κλείσει αυτή η συνέντευξη. Σας ευχαριστώ πολύ

-Και γω σας ευχαριστώ. Ήταν η καλύτερη συνέντευξη της καριέρας μου, αν εξαιρέσουμε αυτή που θα μου κάνει ο κύριος Λάλας.

Μα, υπάρχει τελικά δυνατότητα για πρόβλεψη του μέλλοντος; Δουλεύει ο ντετερμινισμός;

-Ησυχάστε… Πλάκα σας κάνω.

ΟΚ-, ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Αντώνης Βλαβογελάκης

Comments
4 Σχόλια to “Μια συνεντευξη με το Χρονο!”
  1. Ο/Η Demi λέει:

    Τέλειοοοοοοοοοο… 😉 Πάρα πολύ έξυπνο, ειδικά τα λογοπαίγνια πέρι «έχετε άπειρο χρόνο», «χάνετε το χρόνο σας» κλπ… Πολύ πολύ καλό 🙂

  2. Ο/Η Laura λέει:

    Αλήθεια, πως να εκλαμβάνει την έννοια του ελεύθερου χρόνου ?:P:P

Σχολιάστε

  • Thessaloniki 360 virtual city guide

  • Chalkidiki 360

  • Αrchitectural Visualization

  • Little Planet

